روتین مراقبت از پوست

چگونه یک روتین مراقبت از پوست مناسب داشته باشیم؟ مراحل انجام روتین مراقبت از پوست در روز و شب

آیا از پوست خود ناراضی هستید؟ آیا دنبال درمان برای مشکلات پوست خود هستید؟ اگر دنبال درمان ها و روش های بسیار هزینه بر هستید، دست نگهدارید! ما راه و روشی را جلوی پای شما قرار میدهیم که شما به سادگی و با رعایت یک سری اصول خاص در روند روزانه زندگی خود می توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و به بهترین حالت پوست خود دست پیدا کنید. در واقع با رعایت یک روتین پوستی اصولی و مناسب می توانید با کمترین هزینه از پوست خود مراقبت کنید.

اینکه شما از چه محصولی و به چه نحوی استفاده می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. عدم توجه به ترتیب مصرف محصولات مراقبت از پوست یا انتخاب محصولاتی با فرمولاسیون نامتناسب با نوع پوست نه ‌تنها می‌تواند اثربخشی آن‌ها را کاملاً از بین ببرد بلکه در مواردی می‌تواند به ‌شدت به پوست شما آسیب برساند.

پس با دقت تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید..

پیش از انتخاب محصولات و شروع روتین مناسب باید نوع پوست خود را بشناسید و بیابید که مشکلاتی که با آن رو به رو هستید ناشی از چیست و سپس با انتخاب محصولات و روتین مناسب به درمان آنها بپردازید. در این مقاله ما به مطالبی پرداخته ایم که تمام سوالات شما درمورد روتین مراقبت از پوست پاسخ می دهد و به خوبی شما را در انتخاب یک روتین مراقبت از پوست مناسب راهنمایی می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال سوالات خود می توانید به بخش ارتباط با ما مراجعه بکنید. مشاوران مجرب ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

روتین مراقبت از پوست چیست؟

روتین مراقبت از پوست انجام برخی کارهای مفید و ضروری به صورت مداوم و استفاده درست و منظم از یکسری محصولات مراقبت از پوست است که می تواند پوست شما را در بهترین حالت خود حفظ کرده و بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند. از آنجا که نوع پوست در افراد متفاوت است، روتین مراقبتی هرکس نیز مخصوص خود اوست و نمی توان برای همه یک نسخه را تجویز کرد. اما یکسری اصول خاص در این باره وجود دارد که رعایت کردن آن برای همه ضروری است. در این مقاله تمام این اصول را بررسی می کنیم.

چرا ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست مهم است؟

طبق تحقیقات و گفته های متخصصین پوست رعایت ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست، تضمین می کند که پوست شما به طور کامل تمام خاصیت محصولات را دریافت می کند و اثر بخشی زیادی را ایجاد می کند. در واقع ترتیب استفاده بسیار مهم است. اگر روش درست استفاده از محصولات را ندانید، حتی اگر از بهترین برندها هم استفاده کنید، باز هم نتیجه دلخواه خود را نخواهید دید.
پس شما اگر میخواهید نتیجه مطلوبی حاصل کنید باید صبر و حوصله به خرج دهید تا محصولات فرصت کافی برای جذب و اثر بخشی داشته باشند.

ترتیب مراحل روتین مراقبت از پوست

مراحل روتین پوستی در روز و شب تقریبا از اصول یکسان پیروی میکنند. به طور کلی متخصصین معتقد اند که مواد رقیق و مایع را اول و مواد کرمی را در مراحل پایانی روتین باید قرار داد. در جدول زیر مراحل روتین مراقبت از پوست را به تفکیک روز و شب مشاهده می کنید و در ادامه با روش صحیح انجا هر مرحله و محصولات مناسب برای هرکدام آشنا خواهید شد.

مرحله اول: پاک کننده

در ابتدای روتین پوست باید صورت خود را به خوبی شستشو دهید تا پوست عاری از آلودگی، مواد آرایشی و چربی باشد. برای انجام صحیح یک روتین پوستی بهتر است پاک کردن صورت را با شوینده هایی انجام دهید که پوست شما را بیش از حد خشک نکند و احساس کشیدگی در پوستتان نکنید پیشنهاد می شود که از یک روغن پاک کننده صورت استفاده کنید که بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، تمام آرایش صورت را پاک کند. سپس پاکسازی را با یک پاک کننده فومی یا کرمی ملایم ادامه دهید (مخصوصاً اگر پوست مستعد آکنه دارید). سپس صورت خود را بشویید. این مرحله تنها به دلیل پاک کردن آرایش از پوست نیست بلکه در روتین پوستی آقایان نیز از اهمیت و ضرورت بسیاری برخوردار است. شوینده باید مناسب نوع پوست شما باشد پس در انتخاب آن دقت کنید.

مرحله دوم: تونر

اکثر مردم به این باور که تونرها دارای مواد الکلی و حساسیت زا و التهاب کننده اند از استفاده تونر صرف نظر می کنند. ولیکن امروزه تونرها از ترکیبات ملایم و آب‌رسان برای ترمیم پوست‌ خشک و همچنین لایه‌بردارهای بسیار ملایم شیمیایی برای درمان آکنه هستند. هر نوع تونر برای یک مشکل پوستی متفاوت در نظر گرفته شده است. بنابراین مهم است که از نوع مناسب برای مشکل پوست خود استفاده کنید. شما میتوانید از تونر های حاوی ویتامین C، مشتقات ویتامین B، تونر هایی با ترکیبات طبیعی همراه با بتا هیدروکسی اسیدها مانند اسید سالیسیلیک یا آلفا هیدروکسی اسیدها مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک باشید. 

اگر پوست شما از نوع خشک است، میتوانید تونر های حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها را امتحان کنید و اگر پوست شما از نوع چرب است، تونر های حاوی بتا هیدروکسی اسیدها گزینه ایده‌آلی برای پوست شما هستند. همچنین تونر های آبرسان برای انواع پوست مناسب است. به طور کلی هر نوع تونر برای یک مشکل پوستی متفاوت در نظر گرفته شده است. بنابراین مهم است که از نوع مناسب برای مشکل پوست خود استفاده کنید.

مرحله سوم: سرم پوست

سرم ها مرحله لذت بخش روتین پوستی هستند. سرم ها محصولاتی سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند که با غلظت مناسب و خاصیت درمانی بسیار سلامت، شادابی و جوانی را به پوست شما هدیه می کنند و برای از بین بردن التهابات پوست و خنثی سازی آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی مناسب است هستند.

هنگام صبح و شروع روز بهتر است از سرم حاوی ویتامین C استفاده کنید زیرا که می‌تواند از پوست شما در برابر التهاب و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌‌های آزاد در طول روز محافظت کند و در عین حال باعث روشن شدن پوست و برطرف شدن لک‌های تیره آن شود. البته بخاطر داشته باشید که به دلیل ترکیبات بسیار قوی سرم ها باید ابتدا از سرم هایی که غلظت کمتر دارند استفاده کنید. همچنین در هنگام شب پیشنهاد می شود که از سرم های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید. این ترکیب، رطوبت را از هوا به داخل پوست کشیده و در زمان خواب، پوست را مرطوب نگه می‌دارد. 

مرحله چهارم: کرم دور چشم

کرم های دور چشم دارای اثرات ضد پیری، حفظ ضخامت و استحکام پوست اطراف چشم شده و جزو محصولات مهم در روتین مراقبت از پوست محسوب می‌‌شوند و استفاده از کرم دور چشم حداقل هر شب از ۲۰ سالگی بسیار مهم است. استفاده منظم از کرم دور چشم به مرور زمان باعث می شود پوست پلک حالت ارتجاعی داشته باشد و از ایجاد خطوط ریز یا از بین رفتن کلاژن جلوگیری کند. اما مصرف آن‌ها برای تمام افراد ضروری نیست. شما تا زمانی که از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب به ‌درستی استفاده کنید، ناحیه اطراف چشم شما مراقبت کافی را دریافت می‌کند.

مرحله پنجم: درمان لک های پوستی

از آنجا یکسری محصولات درمانی دارای ترکیبات فعال متفاوتی اند بهتر است پیش از استفاده با متخصص پوست خود مشورت کنید. بهترین زمان استفاده از محصولات درمانی هنگام شب است زیرا در طول شب بدن شما بیشترین تلاش را برای ترمیم انجام می‌دهد و زمان و پایداری بیشتری برای ترمیم دارد. حتما محصولات درمانی را قبل از استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید تا مانعی برای برای نفوذ به پوست وجود نداشته باشد و نتایج بهتری از خود بجای بگذارد.

مرحله ششم: مرطوب کننده

برای انواع پوست (خشک، چرب، نرمال، حساس، ملتهب یا مستعد جوش) مرطوب کننده یک امر ضروری است. حداقل استفاده از مرطوب کننده در طول شبانه روز 2 بار می باشد در صورتی که اکثر ما پس از آسیب های ناشی از آفتاب، آب و هوا و مواد شیمیایی سخت به هیدراتاسیون اضافی نیاز داریم. مرطوب کننده تنها محصولی است که مانند یک سد محافظ عمل کرده و موجب حفظ سلامت زیبایی و شادابی پوست شما می شود. مرطوب کننده علاوه بر آبرسانی و حفظ رطوبت پول موجب عملکرد و جذب و اثر بخشی بهتر محصولات مراقبتی دیگر می شود.

مرحله هفتم: روغن ها

روغن های صورت، به شما در حفظ تعادل پوستتان کمک می کنند. پیشنهاد میشود از روغن در روتین پوستی هنگام شب پس از استفاده از رتینول استفاده کنید. پوست ما به طور طبیعی روغن و چربی تولید می کند که از دست دادن آب پوست و خشکی آن جلوگیری می کند. تولید چربی طبیعی پوست با افزایش سن کاهش می یابد و باعث از بین رفتن رطوبت، خشکی پوست و عمیق شدن چین و چروک ها می شود. استفاده از روغن باعث می شود پوست مرطوب تر شده و از انعطاف و الاستیک بیشتری برخوردار شود.

روغن های صورت می توانند مزایای بالقوه زیادی داشته باشند، اما هدف کلی، ایجاد سطح محافظتی اضافی برای پوست شما است. روغن صورت  برای تغذیه پوست در مرطوب سازی بهتر از لوسیون ها و کرم ها هستند. روغن های خوب صورت مملو از آنتی اکسیدان است که از آسیب به پوست توسط اشعه های خورشید جلوگیری می کند. اگر پوستی خشک و آسیب دیده بر اثر اشعه خورشید دارید از محصولات حاوی ویتامین E  یا روغن هسته انگور استفاده کنید. البته قابل ذکر است که روغن ها صرفا مخصوص پوست های خشک نیست و روغن هایی برای جلوگیری از بروز آکنه و روغن های تسکین دهنده مناسب پوست های حساس و ملتهب وجود دارد.

مرحله هشتم (روز): ضد آفتاب

ضد آفتاب آخرین مرحله روتین پوستی در هنگام روز است. کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب استفاده می شود. آنها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس کمک می کنند. ضد آفتاب ها همچنین به کاهش خطر سرطان پوست و واکنش های پوستی مشابه آفتاب سوختگی ناشی از برخی داروها کمک می کنند. ضد آفتاب در جلوگیری از رسیدن اشعه ماورا بنفش به لایه های عمیق پوست یا انعکاس تابش موثر است.

اساساً ضد آفتاب ترکیبی به پوست شما اضافه نمی‌کند بلکه از پوست شما محافظت می‌کند و تنها زمانی که در خارجی‌ترین لایه پوست شما باشد، می‌تواند به طور مؤثر از آن محافظت کند. حداقل SPF (فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید) لازم برای محافظت از پوست صورت، SPF 30 در یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده (محافظت هم در برابر پرتوهای UVA هم UVB) است. در صورت عدم استفاده از ضد آفتاب، دیر یا زود ممکن است با عوارضی مانند پیری زودرس، بدتر شدن جای جوش و لک و خطر بالای سرطان پوست درگیر شوید. پیشنهاد می شود در خرید ضد آفتاب دقت کنید که در ترکیبات آن این موارد وجود داشته باشد: دی اکسید تیتانیوم - اتیل متوکسی سینامات (OMC) - آووبنزون ​​(همچنین پارسول) - اکسید روی

مرحله هشتم (شب): رتینول

رتینوئید اصطلاح عمومی برای تمام مشتقات Vitamin A از جمله رتینول است. مشتقات ویتامین A به اعماق پوست نفوذ می‌کنند و با تسریع روند جایگزینی سلول‌های مرده پوست با سلول‌های جدید باعث می‌شوند که شما با گذشت زمان، پوستی شاداب‌تر و نرم‌تر داشته باشید و روند پیری پوست به تعویق بیوفتد.

ز آنجایی که تمام ترکیبات خوب برای اثربخشی بهتر به زمان نیاز دارند، تاثیر رتینوئیدها نیز پس از چهار تا شش ماه استفاده مداوم مشخص خواهد شد. اما این واقعیت که بهبود چین‌وچروک‌های شما به کمک رتینوئیدها ممکن است تا 6 ماه طول بکشد، به این معنی نیست که به دنبال مصرف آن نتایج فوری مشاهده نخواهید کرد.  رتینوئیدها با تحریک تولید کلاژن و لایه‌برداری سلولی باعث بهبود لکه‌های پوستی تیره و جای زخم شده و منافذ پوستی را پاک می‌کنند. این ترکیبات از بروز جوش‌های صورت جلوگیری کرده و پوست را روشن‌تر می‌کنند. شاید در اولین دوره استفاده از رتینول ها پوسته پوسته شدن یا خشکی روی پوست خود احساس کنید اما به مرور زمان و با استفاده از روغن ها پس از استفاده از رتینول ها از این مورد خیالتان راحت خواهد شد.

دیدگاهی در مورد “چگونه یک روتین مراقبت از پوست مناسب داشته باشیم؟ مراحل انجام روتین مراقبت از پوست در روز و شب

  1. האתר מיועד לגברים ונשים כאחד וניתן ליהנות מחוויה בלתי
    נשכחת המתחילה בדירה דיסקרטית עם נערות ליווי
    המגיעות אליכם או לחלופין ניתן להגיע.

  2. דירות דיסקרטיות בכפר סבא חושב ללכת לדירה
    דיסקרטית בכפר סבא?

  3. אם ענית נכון לאחת מהשאלות
    האלו, פדיקור רפואי באזור בת ים ככל הנראה מתאים למצבך ויכול לעזור לך לשפר את איכות החיים שלך בצורה משמעותית.

  4. bklfloors.com گفت:

    אז נכון שהביקוש הגבוה ביותר אל נערות ליווי בצפון נמצא בערים הגדולות כמו חיפה והקריות,
    אך המודעות שתראו פה רלוונטיות לכל איזור הצפון.

  5. נורות לד ומוצרי לד איכותיים נוספים.

  6. נערות ליווי באילת למפגשים אצלך במלון או בדירות דיסקרטיות פרטיות או בהגעה אלייך למלון. פקח את העיניים, הרם את הטלפון, אני מזמינה אותך למפגשים אצלי, אתה רק צריך להסכים לבוא. מבחר ענק של דירות דיסקרטיות בבת ים – כולל ישראליות ורוסיות פרטיות למפגשים דיסקרטיים בדירתן הפרטית. צימרים דיסקרטיים לאוהבים – מתאים במיוחד לזוגות המחפשים קצת ניתוק משגרת היום יום ורוצים להנות מצימר דיסקרטי ומפנק לאירוח אינטימי ורומנטי. אתר דיסקרטי הוא אתר הכרויות למציאת קשרים דיסקרטיים ללא … אם אתם מחפשים פרטנר/ית למטרת קשר דיסקרטי לא מחייב, נשים וזוגות המחפשים סטוצים מרגשים וסקס דיסקרטי מזדמן, סטוצים. גם אם כבר התנסיתם בעיסויים, סביר כי אינכם מכירים לעומק את כל סוגי העיסויים שונים. כל הדירות נמצאות במרחק נסיעה קצרה מאזורי הבילוי של העיר. דירות דיסקרטיות בבת ים- להפסקה והתרעננות מהירים בלב העיר. העיר אולי לא רועשת ותוססת כמו שכנתה תל אביב, בחר את המתאים לך והתחל להינות. השירות הייחודי של אתר דירות דיסקרטיות מעלה את בת ים על המפה ומאפשר לה להתחרות עם תל אביב, או אם אתם מחפשים הרפתקה מינית … השירות הייחודי של אתר דירות דיסקרטיות מעלה את בת ים על המפה ומאפשר לה להתחרות עם תל אביב, מפוארת ודיסקרטית על הים לעיסוי איכותי ללא מין! מין דג טורף. סקס אירוטי ישראלי.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *